Friday, September 4, 2009

Pak Murad ..PPRT


Hari ini saya baca Metro..terpanggil dengan wajah pak Murad di Kedah yang tinggal keseorangan..telah bercerai dengan isteri..anak perempuan dah lama tak balik kampong kerana ikut suami di Langkawi..malang..kesian dan sedih dibuatnya.

Tapi yer lah..dalam zaman serba moden ni..takkan lah orang miskin macam ini tak dapat bantuan daripada mana-mana pihak..rumah yang memang bukan rumah..sedangkan ada bantuan kerajaan membina rumah dulu PPRT..tapi macam mana yer jadi begini...

Mana dia Tok Penghulu..mana dia JKKK..dimana pulak ketua kampong..dan macam-macam lagilah..takkan tak de nak lapor pada pihak berkuasa..kan kerajaan negeri..kerajaan kebajikan..orang tua uzur macam ni tak boleh nak diberi bantuan ke...tolonglah..sebagai orang Islam di bulan ramadhan ni...bantulah seadanya...besar ganjaran yang akan di beri oleh Allah kepada mereka yang membantu...

2 comments:

  1. Itu kojo oghang kodah..le..kito tak buleh wat pe pun..

    ReplyDelete