Monday, March 30, 2009

Pilihanraya Kecil

Penamaan calon pilihanraya kecil Bukit selambau, bukit Gantang dan Batang Ai dah pun selesai semalam. Macam-macam orang kata PRK dua bukit satu batang..biar orang kata apapun PRK tetap akan berlangsung. Pagi tadi baca akhbar Utusan Malaysia terpampang di muka depan dengan tulisan merah menyala 15 3 2. Macam-macam ditafsirkan di minda pembaca..terpulanglah kepada mereka..negara demokrasi semua boleh membuat tafsiran sendiri.

Dalam akhbar Berita Harian terbaca calon PAS di Parlimen Bukit Gantang jadi imam sembahyang maghrib..jadi kontroversi..nampaknya pilihanraya kecik di tiga kawasan ni amat sengit..jadi para pengundi pandai-pandai memilih calon yang mana satu..tapi kalau saya..saya pilih calon yang benar-benar membantu kita, keluarga kita, anak-anak kita serta rakyat jelata. Calon yang omong kosong, yang emosi yang selalu menyalahkan orang lain untuk mengatasi kelemahan sendiri..tak payahlah saya pilih..nyusahkan kita aje.

Kita kena tengoklah apa yang dia orang boleh bagi kat kita. Di Bukit Selambau Kedah nampak meriah sikit..15 orang bertanding tapi yang pasti pertandingan sebenar ialah antara BN dan PKR. Tapi wakil PKR ramai juga yang bertanding..maklumlah ramai yang tak puas hati dengan calon rasmi PKR S.Manikumar. Walau macamanapun calon BN Datuk S. Ganesan walaupun dah berumur tapi nampak masih handsome..anak tempatan pulak tu. Pilihlah wakil dari parti yang memang dah terbukti membela rakyat selama ini.

No comments:

Post a Comment